ZalogujUzytkownikHaslo
Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie    
Rejestracja
Rejestracja
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości


MKM1948 Strona Główna » Główna kategoria forum » REGULAMIN MKM » WYJAZDY MKM

WYJAZDY MKM
Autor Wiadomość
Wiesiek 
Wes


Motocykl: Suzuki VZ 800
Wiek: 49
Posty: 737
Skąd: Myszków
Wysłany: 2017-11-19, 06:38   

No Zięba kiedyś to miałem widok na Białą Górę.Mieszkałem i pracowałem w okolicach Genewy dokładnie St.Prex niedaleko Morges i Lozanny oczywiście weee Sywajcarii
 
 
Janusz 



Motocykl: Honda Gold Wing 1800
Wiek: 57
Posty: 7724
Skąd: Myszków
Wysłany: 2017-11-19, 08:01   

Kiedyś to ja dwa razy w tygodniu jeździłem przez tunel pod monte bianco aż do pożaru gdzie bodajże spłoneło około 40 samochodów.
Później jeździłem przez tunel frejus prawie 13 km długi.
Ale największą atrakcją jest przejazd przez przełęcz św Bernarda.Z tunelem prawie 17 km. Ja więcej tam nie pojadę choć nawet się nie wybieram no i prawdopodobnie w tej chwili jest tam ograniczenie tonażowe.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Przebieg katastrofy[edytuj kod]
O 10:53 belgijska ciężarówka marki Volvo przewożąca mąkę i margarynę zatrzymała się pośrodku tunelu i zapaliła.

O 10:55, zarządcy tunelu odebrali alarm pożarowy i zatrzymali pojazdy przed wjazdem do tunelu. W tej chwili, w tunelu było co najmniej 10 samochodów/wanów i 18 ciężarówek, które wjechały od francuskiej strony. Kilka samochodów jadących ze strony włoskiej minęło volvo bez zatrzymania się. Niektóre samochody ze strony francuskiej chciały zawrócić w dwukierunkowym tunelu, żeby wrócić do Francji, ale manewr w gęstym dymie, który szybko wypełnił tunel okazał się niemożliwy. Większość kierowców zamknęła swoje okna i czekała na ratunek. System wentylacji wprowadzał toksyczny dym z powrotem do tunelu, w tempie uniemożliwiającym ucieczkę. Płomienie szybko wypełniły tunel i pochłaniały cały tlen, co spowodowało unieruchomienie silników samochodów znajdujących się w tunelu w obszarze zajętym pożarem. Wielu kierowców, którzy byli blisko pożaru, porzuciło swe samochody i postanowiło uciekać przez punkty ewakuacyjne.

W ciągu paru minut, dwa wozy strażackie z Chamonix wyjechały do katastrofy. Ogień stopił instalację elektryczną i w tunelu zapanowały ciemności. W gęstym dymie, a także w pozostawionych i uszkodzonych pojazdach blokujących drogę, wielkie wozy strażackie również utknęły. Załogi przeciwpożarowe opuściły swoje pojazdy i ewakuowały się drzwiami przeciwpożarowymi (drzwi przeciwpożarowe były umieszczone w ścianach co 600 m). Gdy strażacy dochodzili do drzwi, usłyszeli wystrzały opon i cystern wybuchających w rozlanym i płonącym paliwie. Strażacy ci uratowani zostali 5 godzin później przez kolejny, trzeci oddział strażacki, który doszedł do nich przez szyb wentylacyjny. Spośród 15 uwięzionych strażaków, 14 było w ciężkim stanie, jeden z nich (oficer dowódca) zmarł w szpitalu. Niektórzy poszkodowani uciekli do schronów przeciwpożarowych. Drzwi do schronów osadzone podczas budowy tunelu pozwalały na przeżycie jedynie przez 2 godziny. Niektóre z drzwi były wymienione po 34 latach od zbudowania tunelu i umożliwiały przeżycie w schronie przez 4 godziny. Jednakże ogień płonął przez 56 godzin i osiągnął temperaturę 1 000 °C (1 832°F), głównie z powodu ładunku margaryny w naczepie płonącej ciężarówki oraz cysterny, które także transportowały łatwopalne ładunki. Pożar pochłonął około 40 pojazdów w gęstym i toksycznym dymie zawierającym tlenek węgla, a także cyjanki.

W efekcie pożaru, tunel zamienił się w wielki komin zasysający z jednej strony zimne powietrze, drugim końcem wyrzucając gorące. Efekt ten zwiększany był poprzez wdmuchiwanie świeżego powietrza z systemu dmuchaw po włoskiej stronie. Skutkiem tego, tylko samochody znajdujące się w części tunelu skierowanej ku górze uległy zniszczeniu, podczas gdy samochody w dolnej części były w zasadzie nienaruszone. 27 ludzi zginęło w swoich pojazdach. 10 zginęło próbując uciekać pieszo. Z 50 ludzi uwięzionych przez ogień, przeżyło tylko 12. Minęło 5 dni, zanim skutecznie wychłodzono tunel, żeby ekipy ratownicze i remontowe mogły do niego wejść i usuwać szkody.
 
 
 
MOL 
Marek



Motocykl: Pan European; VS800
Wiek: 49
Posty: 2228
Skąd: Myszków
Wysłany: 2018-02-05, 12:34   

Pozdrowienia z narciarskiego wyjazdu klubowego :luzik:
_________________
Marek

kasy fiskalne, programy dla firm
 
 
 
AGNES 

Motocykl: Prezesa
Wiek: 18
Posty: 76
Skąd: Myszków
Wysłany: 2018-02-06, 13:13   

Dziękujemy i wzajemnie.
 
 
Janusz 



Motocykl: Honda Gold Wing 1800
Wiek: 57
Posty: 7724
Skąd: Myszków
Wysłany: 2018-02-06, 13:36   

Ale nuda widzę.
 
 
 
FIURIK 


Motocykl: Honda 650 Deauville
Wiek: 59
Posty: 569
Skąd: Żarki
Wysłany: 2018-02-06, 20:36   

Janku ale spokoj dla duchaaaaa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template iCGstation modified by Falcone




Pogoda Myszków z serwisu
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 12